SANDRA PIÑERO SEPÚLVEDA
A continuació es presenta un conjunt d’activitats com son: una sèrie d’imatges per
aprendre colors, un conte, una cançó per aprendre els dies de la setmana i unes
activitats que poden fer els infants per aprendre formes, colors i mides. Amb
totes aquestes activitats els infants podran aprendre nous coneixements, gaudir
amb el joc i familiaritzar-se amb les noves tecnologies.
- Aprender los colores (Ideal para niños de P0)
- Aprender los colores (Ideal para niños de P0)
- Cuento Infantil "Ferdinando" (Ideal para niños de P1)
- Formes, colors i mida (Ideal per a infants de 2on Cicle)
A continuació es pot veure el contingut d'una fitxa com es fa a la llar o escola infantil, on es veuen tots els objectius que es poden treballar amb els infants, l'espai on es treballarà l'activitat, els materials que utilitzarem, el nombre d'infants que poden participar, l'edat amb la que es pot treballar l'activitat, com es desenvolupoa l'activitat, una petita avaluació que es fa als infants i els problemes o inconvenients que podriem observar al desenvolupar l'activitat.
Objectius:
- Aprendre les formes, colors i mides
- Potenciar l’escolta activa
- Fomentar la participació activa
- Desenvolupar nous coneixements informàtics
Espai: Aula
Materials i recursos: Projector, eines informàtiques (ordinador, Internet i PDI)
Temporització: Una hora
Nombre de participants: 20 infants
Edat dels infants: De 5 a 6 anys (P5)
Descripció de l’activitat: L’educadora prepara l’activitat a l’ordinador i al projector amb el llapis de PDI, la primera activitat que es presenta consisteix en ensenyar les formes amb participació dels infants, desprès poden fer una sèrie d’activitats relacionades amb les formes, el mateix passa amb els colors i les mides. Per últim hi ha una sèrie de d’activitats de classificar, on els infants es podran divertir, aprendre i familiaritzar-se amb les noves tecnologies.
Cada setmana es farà un temari, la primera setmana es faran les formes, la segona els colors i la tercera les mides. Desprès s’aniran repetint les activitats per a practicar i cada cop anar a millor.
Avaluació:
- Als infants els ha agradat l’activitat?
- Han aconseguit aprendre les formes, colors i mides?
- Els infants s’han comportat adequadament?
- Els infants s’han familiaritzat amb les noves tecnologies?
- Han mostrat dificultat al realitzar les activitats?
Observacions: Si algun infant no mostra interès, o no vol participar, l’educadora li ajudarà i el motivarà a partir d’estímuls d’interès de l’infant, relacionats amb l’activitat.
ESTHER MOLINA COCA
Aprenem els nombres! 2 anys
Aprenem els animals! 1 any
Cantem una cançó! P0
Activitats lógico-matemàtiques 2on cicle
Objectius:
- Desenvolupar el coneixement amb la pissarra digital
- Fomentar la participació dels infants
- Fer gaudir amb el joc
Espai: A l’aula d’informàtica
Materials i recursos:Eines informàtiques, ordinador, llapis digital i internet
Temporització: 35 minuts
Nombre de participants: 20 infants
Edat dels infants: 5 anys (P5)
Descripció de l’activitat: L’educadora prepara totes les eines per a la utilització de la pissarra digital, (projector, llapis digital, ordinador) els infants ben asseguts i ben atens a l’aula, van sortint d’un en un i amb les indicacions de l’educadora van seguin totes les activitats proposades. Aprenen i practiquen les matemàtiques amb la pissarra digital.
Avaluació:
- Han gaudit del joc?
- Han après amb la pissarra digital?
- S’han avorrit molt?
- Han estat atents?
Observacions: Els infants ha après una nova manera de fer activitats amb l’ordinador i el llapis digital, s’ho han passat molt bé i han sabut portar l’ordre a l’aula.
JUDIT COLETAS PIJOAN
- La Granja (fins a 12 mesos)
- A colorear! (de 12 a 24 mesos)
- Dibuix lliure (de 24 a 36 mesos)
- Fiodor el gat (de 3 a 6 anys)
Títol: Fiodor
el gat.
Durada: 30
minuts.
Espai:
Aula d’informàtica.
Descripció: És
un espai amb varies activitats com puzles, nombres, associar, vocals, dibuixar,
memori, piano, colors, series, i posicions.
Materials i recursos: Eines
informàtiques. Ordinador i internet.
Continguts: Jocs
variats.
Objectius:
Motivar
l’infant a través del joc.
Potenciar
la creativitat de l’infant.
Fomentar
la imaginació de l’infant.
Avaluació:
S’han
divertit tots els infants?
Algun
infant s’ha avorrit?
Han
participat activament?
Observacions: Els
infants s’han divertit molt amb
aquesta activitat ja que dins d’aquesta n’hi havia vàries. S’han mostrat molt
participatius i els hi ha agradat molt.
JAQUELINE PARIONA QUISPE
- Si eres feliz y lo sabes (P-0)
- Les fruites (P-1)
- Hàbits d'higiène (P-2)
- Animals de la granja (P-3)
Destinataris:
P-3
Objectius:
·
Adquirir
nous coneixements sobre els animals.
·
Aprendre
els noms dels animals en anglès.
·
Fomentar
l’escolta activa.
·
Desenvolupar
la creativitat.
·
Potenciar
el treball en equip.
·
Desenvolupar
el sentit de la vista i l’oïda.
Temporització: Una sessió de 20 minuts
Espai: Aula
Metodologia:
L’educadora prepara la pissarra digital, primer posa una historieta per llegir als infants sobre els animals de la granja, i per últim surt cada infant d’un en un per jugar amb les activitats que presenten sobre els animals.
Agrupament:
Tota la
classe
Recursos:
Ordinador, projector i PDI.
Criteris d’avaluació:
a)
Han
seguit correctament el ritme.
b)
Reconeixen
i identifiquen tots els animals de la granja.
c)
S’han
mostrat expressius.
d)
Els
ha agradat l'activitat.
e)
Han
imitat els moviments i ho han fets de manera coordinada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada